12.25.2010

Tuwad



Udtong tutok kadto sa dihang naamigo nako ang tawong-grasa sa dalan Colon. "Bilyonaryo ko sauna, bai," miigon siya kanako. "Nya, asa na man imong bahandi?" miingon ko kaniya. "Akong gidaoban tanan," maoy iyang tubag. "Ngano man?" nangutana ko. "Ay dah, mao gihapon dili madala sa imong kamatayon," maoy iyang tubag. "Mao lagi. Pero gamit man god na ang--" Wala nako matiwas ang buot unta nakong isulti kay mituwad mag kalit ang hanggaw. "Kuyawa!" nakaingon ko. "Unsa man pod na imong gibuhat, bai?" nangutana ko niya. "Wala lang god. Trip lang," mitubag siya dayon hinayhinay nga milakaw. Gisuhid nako iyang gibuhat apan gikataw-an kos mga tawo. "Tan-awa nay buang!" misyagit ang usa ka upawng lalaki samtang nagtudlo kanako. Nangatawa ang nagpanong estudyante sa USJR. Mihunong sa ilang tagsa-tagsang gipangbuhat ang katawhan sa init ug makapaso nga dalan sa Colon. Giundangan nila ang ilang daman, plano sa pagpanulis, ilang paghunahuna sa kagutom, trabaho, pagpahingi sa kilid-kilid. Ang tig-ayog relo mihunongs pagkurikuri sa gubaong Rolex. Mihilom ang mga manindahayg dvd nga x. Nakamata ang batang hubo nga natulog daplins kanal. "Wow! Adika o," gisultihan sa burikat ang iyang bugaw, kinsa, misuon sa akong gibuhat ug miatubang pa kanako. "Ha ha. Lingaw lagi ni, brad?" misyaok ang bangasong paok. Taudtaod, nangabot ang mga taga-SunStar ug ila kong gikamerahan, giinterbyu, gibalita. "Nganong nag-ingon ana man ka, sir?" maoy pangutana sa reporter sa dihang iya kong giinterbyu. "Gipul-an nako sa dagway ani atong kalibotan god. Kon magtuwad ka imong mamatikdan ang mga wala nimo nabantayan sa dihang magbarog ka. Imong makita ang mga butang nga wala nimo mahikit-i sukad. Matubag ang mga pangutana nga nagsamok sa imong hunahuna. Makahatag kinig paglaom sa mga tawong nawagtangan nag paglaom. Mao ni ang matuod nga rebolusyon. Mao ni ang sakto nga buhaton sa tawong adunay relihiyon," ako siyang giingnan. Ug tuod man, tungod ato nga mensahe misikat ko. Gibuhatan kog bibliya sa akong dose ka babayeng apostoles, ug naa na koy kaugalingong pasundayag sa telebisyon. Gitukoran pa ko nilag rebulto ug simbahan. Gipagwapo kos mga espesyalista. Gitarong akong ngipon, gipataas akong ilong. Usa na ko karon sa pipila nga nagpadagan, nagpaandar sa makinarya sa kalibotan. Samtang naligo ko sa jacuzzi uban ang tulo ka sikat nga sexy star, gitawag kos akong sekretarya kay naghulat daw akong suod nga higala sa sala. Nagsul-ob kog robe ug akong giadto akong bisita. "Komosta, bai?" miingon akong amigong tawong-grasa nga dugay ko nang gilubongs kalimot. Nakuratan ko gamay. "OK ra, bai," miingon ko. "Ikaw, komosta?" Mikalit siyag ngisi, apan iyang tingsi adunay pasabot. "Miari ko, bai, para maningil." misulti siya. "Ha? Wa man seguro koy utang nimo, bai," miingon ko. "Wala?" miingon siya, iyang tingog nag-anam-anam og kakusog. "Wala?! Imong gikawat akong ideya, bai. Imo kining gikuhaan, gipun-an, gihugawan. Gigamit nimo kini para makasapi. Usa ka ka walay puangod nga kawatan!" "Bai," miingon ko niya kay wa na koy laing masulti. "Puyde man ni nato estoryahan og tarong." "Ulahi na ang tanan," miingon siya ug kalit kaayong mikuot og tirador gikans iyang bolsa. "Ayaw, bai," mihangyo ko kaniya, kahilakon. "Ayaw intawon!" "Unsay ayaw, bai?" nangutana akong amigo nga nagtuwad nga nag-atubang nako nga nagtuwad sab sa init ug makapaso nga dalan sa Colon. "Aww," mitubag ko, unya mibarog og tarong. "Kapoy man diay ning tuwad-tuwad, bai, sa?" miingon ko kaniya. "OK ra man sab," miingon siya kanako. "Naanad na man ko god."

--CD BORDEN
Mabolo, Dakbayan sa Sugbo

Walang komento :

Mag-post ng isang Komento

Unsay imong ikasulti ani?